Thor H

0kommentarer

Thor H
född: 2006
Korsning Fjording/Tinker
Imp. Danmark
Under utbildning
 
 
Thor är en glad och entusiatisk ponny som alltid vill göra rätt för sin ryttare. Han kan dock vara lite svår styrd om man inte har koll på yttersidan. Thor är överlag en lite klumpig ponny som mer än en gång gått in i dörren, sprungit in i paddockstaketet och rammlat i djupsnön.
 
Thor kom till oss (rånebygdens ridklubb) under sommaren 2012. Jag har ridit honom kontinuerligt sedan dess och han har blivit min lilla bäbis. Eftersom jag inte äger honom utan ridskolan gör det så har mina riddagar med honom begränsats till ca 2 i veckan.
I början när han var ny och jag red honom så gick han ärligt talat inte att styra runt på en volt i trav, knappt i skritt. Han kunde inte gå rakt utan sprang på nån snirklig linje. Han kunde i princip inte galoppera i vänstervarv utan att slira runt fyrkansspåret som nån annan speedway motorcykel. Han hade aldrig gått över en bom och tyckte dom var skit läskiga.
Nu snart ett år senare, så har han utvecklats till en kanon fin ponny. Jag har fått jobba hårt med honom och det har inte alltid gått som på räls. Nu gör han han skänkelvikningar i alla gångarter, öppna/sluta, volter utan problem i alla gångarter. Han har en rund och luftig galopp och en grym aktion i traven. Han hoppar banor på 90cm utan problem (endast med mig dock). Jag har tävlat dressyr med honom en gång och vann båda klasserna överlägset, tävlat hoppning också men har då fått några skit pet. (endast klubbtävlingar)
 
Han är verkligen världens roligaste just nu eftersom han går att göra vad som helst med. Han är super kul att rida ut med, hoppa med, rida dressyr med vad man än gör med Thor så har man nästan alltid roligt. Så ska en ponny vara! <3
 

Kommentera

Publiceras ej