Hoppning 22 maj

0kommentarer

 
Igår hoppade jag med Palmera. Jag hade först tänkt premiär hoppa ute men eftersom det dammar så mycket i paddocken och hon är så känslig mot damm så hoppade inne i ridhuset istället. Jag hoppade en enkel bana med 2 räcken och en oxer, mest för att det är så jobbigt att bygga när man är helt själv. 
 
Så här såg den simpla "banan" ut:
 
 
Grönt: Ett litet räcke på 75-80cm med en bom
Blått: En bred oxer, 90cm hög, 1m bred, 4bommar
Röd: Ett räcke med vattenmatta och endast ett plank, 1m hög   
                                
 
Jag började hoppa fram på det lilla räcket på meddellinjen, hoppade det ungefär 2 gånger i varje varv. Sen hoppade jag det andra räcket, låg på drygt metern. Hoppade det några varv innan jag gick över på oxern. Den var 90 hög och metern bred. Sen la jag ihop allting så jag började i vänster varv med det lilla räcket i mitten, vände till höger och galopperade runt och hoppade det andra räcket, vände till höger över lilla igen och sedan vänster på oxern...osv...!
 
Palmera var sjukt fin och grymt taggad, hon tyckte det var skit roligt och hade öronen framåt hela tiden. Hon hoppade riktigt bra med ryggen, nästan så hon sköt mig ur sadeln! Ett kanon pass både för häst och ryttare. Tur också att hon inte river så ofta så jag slipper hoppa av och lägga upp bommarna när inte mamma är med ;)
 
 

Kommentera

Publiceras ej