Blizze

0kommentarer

Blizze 
2006
Korsningsponny
 
 
 Blizze som han kallas är en genom snäll liten kille. Han är väldigt bäbis aktig då han gärna plockar i saker och leder sig själv i grimskaftet. Han är en grymt mysig kille som dock ibland blir lite väl närgången och bufflig. Han är väldigt känslig i ridningen och jag jobbar just nu mest på att få honom att känna sig trygg med omgivningen. Han är väldigt känslig i munnen så det gäller att ha en lugn stadig hand som inte gör någonting förhastat. Han blir bättre och bättre för varje vecka som går och nu har han vågat börja ta stöd i handen.
Han är super spänstig när man löshoppar honom men även när man hoppar uppsuttet. Jag rider honom så ofta jag kan och vill och har i princip fullt mandat över honom. Enda egentliga regeln som finns mellan mig och hans ägare är att jag inte får klippa manen på honom ;)

Kommentera

Publiceras ej