De senaste tre dagarnas ridning

0kommentarer

Tänkte gå igenom lite kort vad jag gjort med Palmera och gänget de senaste dagarna och hur detta har gått.
 
I söndags red jag ett hårt dressyrpass med Palmera. Hon hade vilat både fredag och lördag av olika anledningar så jag förväntade mig att ha en stel och halv lat häst under mig. Till min stora förvåning så var hon mjuk, följsam, entusiastisk. Red en efterlängtad träning för Andreas Hesse i onsdags där vi jobbade med övergångar och det fick bli även denna dags tema. 
Jobbade henne på volt med fyra voltpunkter. jobbade övergångarna Skritt-trav-galopp-skritt-halt-rygga-galopp..
tillslut kom jag dit jag ville att jag bara med små hjälper och sitsen få övergångarna att flyta.
 
I måndags longerade jag henne inspänd med graman 
 
Idag (tisdag) så har jag ridit ut med Matilda och Franziska
 
 

Kommentera

Publiceras ej