Hoppträning 21/7

0kommentarer

I söndags hoppade jag Palmera. Det gick jätte bra! När jag red fram henne jobbade mycke tempoväxlingar för att få igång bakdelen. När vi hoppade fram var hon lite spänd och galoppen blev mer uppåt än framåt. När vi sen började hoppa linjer slappnade hon av mer och mer. Vi hoppade en linje på ena långsidan (räcke, 4glps, räcke) När vi hoppade lågt red jag henne på 5 glps just för att hon ogärna hoppar av stort och sen vill jag inte lägga iväg henne då on har en tendens till att bli lång och flack. Sen när hindrena började ligga runt 110 då red jag på 4glps istället eftersom avsprångspunkterna hamnar längre ifrån och det då blir svårt att får in 5glps.
 
Vi hade en del lite tajtare uppvändningar som jag ser det men det var absolut ingenting som skapade problem eftersom jag hellre har en kort anridning med mer aktiv ridning hela vägen än en längre med mer passiv ridning. 
 
Avslutade med två olika banor på 110-120.
 
Känner mer än väl förberedd inför helgens P&P :D
 
 

Kommentera

Publiceras ej