Åh nej en sten...

0kommentarer

Idag har jag ridit ut med Palmera. Jag red en kanonfin slinga på drygt 7km. Blev mycket galopp eftersom underlaget är perfekt för att rulla på i det tempot. Stora delar av den här slingan går i skogen och som en del kanske vet så är Palmera väldigt hamig att rida ut på.. rädd för det mesta som finns i omgivningen. Hennes största fasa är, av allt som finns i skog, stenar! Tänk att skogens kanske mest harmlösa beståndsdel kan uppfattas så livshotande av ett så stort djur som en häst... Ja vad ska man göra åt dessa djurs aningen underliga idéer??
 
Sten eller ej så kan jag kan säga att hon var inte bara trött i hjärnan efter den ritten utan också rent fysiskt i musklerna, hela hästen var täckt i vitt lödder, eller inte hela men ni förstod säkert vad jag menade.
 
Imorgon blir det dressyr som gäller för hennes del. Hon ska bli ordentligt uppmjukad till helgens P&J.
 
Jag har även longerat Blizze på gräsbanan, det gick bra. Han var lite ofokuserad men skötte sig överlag bra :)
 
 

Kommentera

Publiceras ej