Robbanträning

0kommentarer

Igår tränade jag för Robert, det var ganska längesen jag red för honom sist och anledningen till det har varit att vi haft lite delade åsikter. Igår bestämde jag mig för att prata med honom om hur jag vill att han ska hjälpa mig till att bli en säkrare ryttare. Det här är vad han/vi ska göra:
 
1. Han ska bli mer hård och pushande än vad han varit då jag tyckt att han hållit tillbaka mig alldelens för mycket.
2. Vi ska hela tiden höja min lägsta nivå på hinderhöjd genom att INTE börja hoppa fram på 50-60 utan gå direkt på 80-90 (om det inte är tänkt att hela banan ska ligga lågt)
3. Jag ska sluta tänka när jag rider och bara ha kul. Därför ska jag lyssna på musik i ett öra för att flytta fokus från att inte misslyckas till att ha roligt och jobba tillsammans med Palmera.
 
Detta var alltså tre nya sätt till coaching som vi på gårdagens träning provade och det funkade super!! Det bästa av allt var nog ändå den tyngden som släppte från mina axlar efter att jag pratat med Robert och vi kommit överense om ovanstående. Palmera var också guld värd igår som verkligen skötte sitt jobb även om var aningen taggad i inledningen. Men med en lugn och stadig lågt liggande hand så slappnade även hon av och vi kunde för första gången på länge ha roligt tillsammans.. <3
 
OBS.. gammal bild nedan!
 
 

Kommentera

Publiceras ej