Palmera

0kommentarer

Palmera
 född: 1997
Lettiskt h-blod
e. Pareks u. Lirika eu. Lakmuss
 140hopp/LA-MSV dressyr
 
 
Palmera är en vacker dam med mycket humör. Hon är aldrig elak eller dum men vissa kan få intrycket av att hon är grinig. Palmera kräver en bestämd ryttare som litar på att hon sköter sitt jobb. Jag köpte Palmera från Finland i slutet av Juli 2011. Palmera är inte börjad hoppa med fören hon är 8år, så hon är sparsamt tagen. På 7 år han hon alltså gått från att aldrig hoppat till att tävla 140 med godkänt resultat. Palmera har massvis med vinster och placeringar upp till 135, med hennes föregående ryttare Katja Juntunen. I april 2011 blev hon utsedd till Finlands bästa hopphäst sett till antalet sammlade poäng under en viss tid. Det är svårt att bakgrundsforska på Palmera då hon ursprungligen är från lettland. 
Palmera har en fin avkomma som står i Finland, Landors heter han, en skimmelvalack tävlad 120. 
 
Jag har fått kämpa hårt med dressyr jobbet på henne då hon i princip var oriden dressyr mässigt. Tack vare Andreas Hesse som jag ridit för så har jag uppnått fina resultat och vi fortsätter utvecklas tillsammans i dressyren. 
 
När jag är på dåligt humör eller ledsen då åker jag ner till Palmera för bättre tröst finns inte. Vi är varandras hälft oavsett vad som händer <3

Kommentera

Publiceras ej