Fina hästar

1kommentarer

I söndags hoppade jag Trick och det gick bra, han var väldigt busig och bockade efter hindrena vilket jag inte var beredd på att han skulle göra först. Men då var det bara att snabbt komma tillbaka efter hindrena och ta en ny anridning. Han var inte alls samma häst som jag sett under veckorna då han går lektion, då är han lat och totalt oengagerad, i söndags hade han öronen framåt han studsade av glädje när han skulle på hinder och han var snarare för pigg än lat :D ++++
 
I måndags hoppade jag Blizze för första gången. Han är 7år nu och knappt inriden och har aldrig hoppat med ryttare så det var lite pirrigt. Men det gick super bra, han bockade lite i svängarna för att han dels inte riktigt orkar galoppera i svängarna men också för att han tyckte det var roligt. :D ++++
 
Palmera har gått lättare efter Robban tränigen i lördags. Söndag red jag dressyr ute i paddocken, blev ett kort pass med inte så mycket krav men hon var iaf jätte mjuk. Dock kändes det att hon hade lite mjölksyra i benen. I måndags red jag också ute. I går så red jag ett hårt dressyrpass inne med mycket mjukgörande på volt. Erika red även henne en stund eftersom hon ska motionera Palmera nu när jag åker till Göteborg en vecka. Tur att Erika tar väl hand om hästarna och är tuff för det måste man vara när man ska hantera "The Bitch". Mamma kommer såklart att hjälpa henne med att göra i ordning Palmera eftersom hon inte vet vilka grejer hon ska ha. Men jag tror det går bra, Erika är den ändå jag litar på att ta hand om Palmera <3 Tack Erika Norlin <3

1 kommentarer

Ida

24 Apr 2013 10:45

Var gärna med och tävla om en illustration-bild hos oss! Kram :)

Kommentera

Publiceras ej